INGLÉS PREGUNTAS RESUELTAS DE INGRESO UNIVERSIDAD
PREGUNTA 1 :
Complete the sentence with past forms of the verbs. Greetings! We___here yesterday evening, and I___ (fly) I___the whole flight. (sleep)
A) left - slepth
B) flew – slept
C) was fly – was sleep
D) flyed – sleeped
E) were fly – was sleep
RESOLUCIÓN :
Se pide completar con las formas pasadas de los verbos "Fly (volar)" y "Sleep (dormir)", dónde encontramos que ambos son considerados "verbos irregulares" por lo tanto no podrán cambiar a "ed", dentro de las respuestas encontramos más acertada, la letra "B". (Fly en pasado sería flew - Sleep en pasado sería slept)
Rpta.: "B"
PREGUNTA 2 :
The simple past tense form of these irregular verbs. write - bring - forget
A) wrote - bring - forget
B) write - bring - forget
C) wrote - brought - forgot
D) written - brought - forgotten
E) wrote - bring - forgot
RESOLUCIÓN :
SIMPLE PAST
The simple past tense form of these irregular verbs (La forma simple del tiempo pasado de estos verbos irregulares). Past simple write (escribir) wrote bring (traer) brought forget (olvidar) forgot
Rpta.: "C"
PREGUNTA 3 :
Complete this conversation, using the correct object pronouns.
a. Don’t you love these cool windbreakers?
b. Yes, I really love _______ And they’re so cheap.
A) him
B) us
C) you
D) it
E) them
RESOLUCIÓN :
OBJECT PRONOUN
El diálogo debe ser completado con el object pronoun correcto.
a. Don’t you love these cool windbreakers? (No te encantan estos cortavientos geniales?).
b. Yes, I really love them. And they’re so cheap (Sí, realmente me encantan. Y están bien baratos).
El sustantivo de la pregunta es windbreakers (cortavientos). Este sustantivo está en plural; por lo tanto, el object pronoun que va a reemplazar a este sustantivo también debe de estar en plural: them.
Rpta.: "E"
PREGUNTA 4 :
What are you doing at the momento?
A) I’m having an exam.
B) I’m doing an exam.
C) I’m passing an exam.
D) I’m getting an exam.
E) I’m making an exam.
RESOLUCIÓN :
La expresión "What are you doing at the moment?" nos indica una pregunta en presente continuo, por lo tanto, deberemos buscar oraciones que se presten al tiempo y al contexto.
A) I'm having an exam = Esta oración es incorrecta, puesto que el verbo "have" está funcionando como posesión y no puede ir con ING ya que es catalogado como "state verb"
B) I'm doing an exam = Esta oración es correcta, el uso del verbo conjugado está bien aplicado y el contexto se traduce a un "Estoy haciendo un examen"
C) I'm passing an exam = Esta oración es correcta gramaticalmente, pero en contexto no se puede aplicar el uso de "Pasar" como algo continuo
D) I'm getting an exam = Esta oración es incorrecta en gramática y contexto, no existe la expresión "Get and exam"
E) I'm making an exam = Esta oración es incorrecta en gramática y contexto, no existe la expresión "Make an exam" lo correcto sería "write an exam"
Por lo tanto, la respuesta más acertada, tenemos la letra B.
Rpta.: "B"
PREGUNTA 5 :
Complete the sentence.
a. When does the movie take place?
b. It take place _______ the 19th century _______ Africa.
A) on - on
B) at - on
C) on - at
D) in - at
E) in - in
RESOLUCIÓN :
PREPOSITIONS OF TIME
Complete the sentence (Completar la oración)
a. When does the movie take place? (¿Cuándo se desarrolla la película?)
b. It take place in the 19th century in Africa. (Tiene lugar en el siglo xix en África)
La oración debe de ser completada con las preposiciones de tiempo correctas: para mencionar siglos se usa la preposición in (in the 19th century) y para mencionar un lugar geográfico también usamos la preposición in (in Africa).
Rpta.: "E"
PREGUNTA 6 :
Complete the conversation, using the present continuous tense.
a. Hi, Tom _______ (you/take) lot of pictures of Paris?
b. Oh, hi, Diane. Yes, I am. I _______ my new camera.
A) Does you take - are used
B) Did you taken - am use
C) Are you take - are using
D) Are you taken - am using
E) Are you taking - am using
RESOLUCIÓN :
PRESENT CONTINUOUS
El diálogo debe de ser completado usando el tiempo gramatical presente continuo:
a. Hi, Tom. Are you taking lot of pictures of Paris? (Hola, Tom. Estás tomando muchas fotos de París?)
b. Oh, hi, Diane. Yes, I am. I am using my new camera. (Oh, hola, Diane. Sí, estoy tomando muchas fotos. Estoy usando mi cámara nueva).
La primera oración es una pregunta, la fórmula gramatical para las preguntas del presente continuo es Verb Be + subject + verb-ing (Are you taking).
La segunda oración es una oración afirmativa y su fórmula gramatical es Subject + verb be + verb-ing (I am using).
Rpta.: "E"
PREGUNTA 7 :
Complete the conversation.
a: You new neighbor’s good-looking! _______ his name?
b: His name’s Francisco.
a: _______ he from?
b: El Salvador.
A) What’s - When’s
B) How’s - Where’s
C) What’s - Where’s
D) Where’s - Who’s
E) What’s - Who’s
RESOLUCIÓN :
SIMPLE PRESENT OF BE
Complete the conversation (Completa la conversación)
a. Your new neighbor’s good looking! What’s his name? (¡Tu nuevo vecino es guapo! ¿Cuál es su nombre?)
b. His name’s Francisco (Su nombre es Francisco).
a. Where’s he from? (¿De dónde es él?).
b. El Salvador La primera pregunta averigua sobre información personal: What (Qué o Cuál) y la segunda pregunta averigua sobre ubicación: Where (dónde); en ambos casos, las preguntas están orientadas a usar el verbo be conjugado adecuadamente de acuerdo con el sujeto: He is.
Rpta.: "C"
PREGUNTA 8 :
Math the description and the relationship.
Caleb and I are managers. Our company is Infotech. Our boss is Mr. Jackson.
A) They’re classmates.
B) We’re colleagues.
C) They’re neighbors.
D) We’re Friends.
E) They’re managers.
RESOLUCIÓN :
VOCABULARY
Match the description and the relationship (Coincidir con la descripción y la relación).
Caleb and I are managers. Our company is Infotech. Our boss is Mr. Jackson.
(Caleb y yo somos gerentes. Nuestra empresa es Infotech. Nuestro jefe es el Sr. Jackson). De acuerdo a la descripción, claramente ambas personas son colegas porque tienen a un jefe y trabajan para una empresa; además, el texto está escrito en tercera persona del plural: Caleb and I = We (Nosotros).
Por lo tanto, la oración correcta para describir el enunciado es: We’re colleagues (Nosotros somos colegas).
Rpta.: "B"
PREGUNTA 9 :
Complete the conversation.
a: It was nice to meet your brothers _______ they?
b: Greg’s only fourteen. But my older brother, David, is twenty - eight.
a: _______ David’s occupation?
b: _______ a lawyer.
A) How old are - What is - He is
B) How are - What is - She is
C) How much are - Who is - He is
D) How old are - Who is - He is
E) Who is - What is - He is
RESOLUCIÓN :
SIMPLE PRESENT OF BE
Complete the conversation (Completa la conversación)
a. It was nice to meet your brothers. How old are they? (Fue un placer conocer a tus hermanos. ¿Qué edad tienen?).
b. Greg’s only fourteen. But my older brother, David, is twenty-eight (Greg solo tiene catorce años. Pero mi hermano mayor, David, tiene veintiocho).
a. What is David’s occupation? (¿Cuál es la ocupación de David?)
b. He is a lawyer (Él es abogado).
La primera pregunta averigua sobre la edad: How old (Cuantos años); esta pregunta debe de formularse en plural ya que el sujeto es: they (ellos).
La segunda pregunta averigua sobre información personal: What (Qué o Cuál); el sujeto de esta pregunta es David, tercera persona del singular: he (el), por lo tanto, debemos usar el verbo be conjugado adecuadamente: he is, la respuesta debe formularse también en tercera persona del singular: He is.
Rpta.: "A"
PREGUNTA 10 :
Complete the conversation.
a: _______ they? b: I think _______ new students. a: _______ their names?
b: Evan and Kim.
A) What are - you are - What are
B) Who are - it is - How are
C) What are - you are - It is
D) How are - it is - What are
E) Who are - they are - What are
RESOLUCIÓN :
SIMPLE PRESENT OF BE
Complete the conversation (Complete la conversación).
a. Who are they? (¿Quiénes son ellos?).
b. I think they are new students (Creo que son nuevos estudiantes).
a. What are their names? (¿Cuáles son sus nombres?)
b. Evan and Kim.
La primera pregunta cuestiona sobre personas: Who (Quién), al mismo tiempo hace la pregunta en plural, por lo tanto, la respuesta también debe ser respondida en plural: they (ellos).
La segunda pregunta cuestiona sobre información personal: What (Qué o Cuál), en todos los casos debemos usar el verbo be correctamente conjugado (tercera persona del plural: they are).
Rpta.: "E"
PREGUNTA 11 :
Complete the question. Use the simple present tense.
a: Where _______ ?
b: My brother? He lives in Trujillo, Peru.
A) does you brother lives
B) you does brother live
C) are you brother lives
D) do you brother live
E) does your brother live
RESOLUCIÓN :
SIMPLE PRESENT COMPLETE THE QUESTION.
Use the simple present tense (Complete la pregunta. Use el tiempo presente simple).
a. Where does your brother live? (¿Dónde vive tu hermano?)
b. My brother? He lives in Trujillo, Peru (¿Mi hermano? Vive en Trujillo, Perú).
Tal como lo señalan las instrucciones, debemos formular la pregunta usando el presente simple. Como bien sabemos, los verbos auxiliares del presente simple para las preguntas son: do / does, el uso de las mismas va a depender del sujeto; los sujetos I, you, we y they usan el auxiliar do; mientras que la tercera persona del singular: he, she, it usan el auxiliar does.
La respuesta que se nos da puede ayudarnos a identificar al sujeto, tal como podemos apreciar se menciona al sustantivo: brother (hermano). Por lo tanto, el verbo auxiliar a utilizar es does seguido del sujeto y el verbo principal en forma base, esto debido a que en inglés solo es permitido generar un solo cambio en una oración en inglés, siempre y cuando la gramática así lo requiera. Si usamos un verbo auxiliar, el verbo principal ya no debe ser modificado, justamente el verbo auxiliar auxilia al principal conjugándolo en el presente simple a modo de pregunta.
Rpta.: "E"
PREGUNTA 12 :
Complete the text with prepositions of time and place.
Hi, Bonnie: Are you busy _______ tuesday evening? There’s a salsa concert _______ your neighborhood, right near your office _______ the Mellon Theater. Sounds like something really special with dancers from all over the world. It starts _______ 8:30. I’ll be _______ work until 6:00, but I could meet you ...... 6:15 or 6:30 in front of the theater. We could have something to eat before the concert.
A) on - in - at - in - at - on
B) on - in - at - at - at - at
C) at - in - on - at - on - in
D) on - on - in - at - at - at
E) at - at - in - on - at - in
RESOLUCIÓN :
PREPOSITIONS OF TIME AND PLACE
Complete the text with prepositions of time and place (Completa el texto con preposiciones de tiempo y lugar).
on Tuesday evening (el martes por la noche). Usamos la preposición on cuando mencionamos los días de la semana.
in your neighborhood (en tu vecindario). Usamos la preposición in cuando mencionamos un lugar delimitado geográficamente.
at the Mellon Theater (en el teatro Mellon). Usamos la preposición at cuando mencionamos un lugar en particular o específico.
at 8:30 (a las 8:30). Usamos la preposición at cuando mencionamos una hora exacta y específica. at work (en el trabajo). Usamos la expresión at work at home y at school porque son los tres lugares donde pasamos gran parte del día y, por ende, gran parte de nuestras vidas.
at 6:15 or 6:30 (a las 6:15 o a las 6:30). Usamos la preposición at cuando mencionamos horas exactas.
Rpta.: "B"
PASSAGE I
Every fall, people in Canada and the United States celebrate Thanksgiving. But what is Thanksgiving? On Thanksgiving, families give thanks for the good things in their lives. In the US; Thanksgiving started in 1621.
A year earlier, settlers from England landed in America. They met tribes of Native American Indians. The settlers had no food. The Indians helped the settlers to survive the first year. They taught them how to grow corn. The settlers also planted many other crops.
When the crops grew, everyone celebrated. They had a harvest festival. They ate corn, berries, squash, pumpkin, fish, and deer. Afterward, they played games, danced, and sang.
When is Thanksgiving celebrated now? In the US, it is on the fourth Thursday in November. In Canada, it is on the second Monday in October. Family is an important part of Thanksgiving. People travel long distances to visit their families.
PREGUNTA 13 :
According with the reading people celebrate Thanksgiving to give:
A) Thanks
B) Help
C) Crops
D) Food
E) Traditions
RESOLUCIÓN :
READING COMPREHENSION
According with the reading people celebrate Thanksgiving to give (Según la lectura, la gente celebra el Día de Acción de Gracias para dar) thanks (gracias). En el texto se menciona: On Thanksgiving families give thanks for the good things in their lives (En Acción de Gracias las familias dan gracias por las cosas buenas de sus vidas).
Rpta. : "A"
PREGUNTA 14 :
Which of the following sentences does not correspond to the text?
A) Indians helped the settlers to survive.
B) Indians taught the settlers how to grow corn.
C) The settlers helped the Indians to fish.
D) Thanksgiving is celebrated in Canada and the United States.
E) Settlers from England landed in America.
RESOLUCIÓN :
READING COMPREHENSION
Which of the following sentences does not correspond to the text? (¿Cuál de las siguientes frases no corresponde al texto?).
a. Verdadero
Indians helped the settlers to survive. (‘Los indios ayudaron a los colonos a sobrevivir’)..
b. Verdadero
Indians taught the settlers how to grow corn. (‘Los indios enseñaron a los colonos a cultivar maíz’).
c. Falso
The settlers helped the Indians to fish. (‘Los colonos ayudaron a los indios a pescar’). d. Verdadero
Thanksgiving is celebrated in Canada and the United States. (‘El Día de Acción de Gracias se celebra en Canadá y Estados Unidos’).
e. Verdadero
Settlers from England landed in America. (‘Los colonos de Inglaterra desembarcaron en América’).
Rpta. : "C"
PASSAGE II
You can not see an atom nor the electrical power within it. Yet you can see large holes made in the earth by atomic force. You can see the power lines carrying electricity from atomic (nuclear) power plants. You can see ships driven through the ocean by atomic (nuclear) power. And you can see many other things that use atomic power, for example, in space travel, in medicine, and in electronics.
The power in an atom comes from the heart or nucleus of the atom. When an atom is divided, heat appears and very small pieces called neutrons fly away from the nucleus. When many atoms are brought together, a chain reaction happens. This causes a continuing explosion
By controlling the nuclear reaction, scientists can put the power from the heat to work. This power or energy can be used to make electricity. It can also be used to make fresh water from sea water or the power for the engines of ships or submarines
PREGUNTA 15 :
According with the reading, which information is false?
A) The nucleus of an atom is the source.
B) We can not see an atom.
C) There is not heat when an atom is divided.
D) We use atomic power in medicine.
E) Some ships use atomic power.
RESOLUCIÓN :
READING COMPREHENSION
According with the reading, which information is false? (Según la lectura, ¿qué información es falsa?). There is not heat when an atom is divided. (No hay calor cuando se divide un átomo).
En el texto se menciona: When an atom is divided, heat appears and very small pieces called neutrons fly away from the nucleus. (Cuando un átomo se divide, aparece calor, y trozos muy pequeños llamados neutrones salen volando del núcleo).
Rpta. : "C"
PREGUNTA 16 :
The term POWER can be replaced by
A) subservience.
B) energy.
C) incapacity.
D) weakness.
E) poor.
RESOLUCIÓN :
VOCABULARY
The term POWER can be replaced by (El término PODER puede ser reemplazado por) a. Subservience (subordinación) b. Energy (energía) c. Incapacity (incapacidad) d. Weakness (debilidad) e. Poor (pobre)
Rpta. : "B"
PASSAGE III
Obesity in children is a big problem, particularly in North America and Europe. In Peru, approximately twenty five percent of children are overweight. Lack of excercise is one of the main reasons for this. Activities such as playing computer games are becoming more and more popular. Fewer children are doing enough physical activity each day and this can have damaging consequences for their future health.
Doctors recognize that regular exercisa is important for both physical and mental well-being.
There is evidence to show that active children do better at school and have good social skills. For ten to twelve-years-old, exercise is also important for building strength and confidence. It is recommended that children are physically active fot at least sixty minutes per day.
There are many advantages in joining a sports team, but it does not matter if you do not like sports. Just think about how you can incorporate exercise into your other everyday activities.
An activity that involves only a little movement is called a sedentary activity. Watching television is a common example of this.
PREGUNTA 17 :
According with the reading which of the following alternatives is true?
A) Sedentary life involves activity.
B) Watching television is not unhealthy.
C) Lack of exercise is not a problem.
D) Doctors say that regular exercise is not necessary.
E) Lack of exercise is a reason for obesity.
RESOLUCIÓN :
READING COMPREHENSION
According with the reading which of the following alternatives is true? (De acuerdo con la lectura ¿cuál de las siguientes alternativas es verdadera?)
Lack of exercise is a reason for obesity (La falta de ejercicio es una de las razones de la obesidad). En el texto se menciona: Obesity in children is a big problem, particularly in North America and Europe. In Peru, approximately twenty five percent of children are overweight. Lack of exercise is one of the main reasons of this (La obesidad infantil es un gran problema, especialmente en América del Norte y Europa. En Perú, aproximadamente el veinticinco por ciento de los niños tienen sobrepeso. La falta de ejercicio es una de las principales razones de esto).
Rpta. : "C"
PREGUNTA 18 :
Complete:
“Exercise is important for building _______ ”.
A) strength
B) anguish
C) sedentary
D) damage
E) obesity
RESOLUCIÓN :
READING COMPREHENSION
“Exercise is important for building” (El ejercicio es importante para desarrollar) strength (fuerza). En el texto se menciona: For ten to twelve-years-old, exercise is also important for building strength and confidence (Para los niños de diez a doce años, el ejercicio también es importante para desarrollar fuerza y confianza).
Rpta. : "A"